News

Alcalia x Chromatique

Razem z marką Alcalia (grupa Maspex) wkraczamy w rok 2025. Będziemy odpowiedzialni za kompleksową obsługę marki.

Zajmiemy się kompleksowym prowadzeniem social mediów marki, realizacją kampanii ongoing, wdrożeniem nowej strategii komunikacji, mocno niestandardowymi akcjami i eventami.

Prowadzenie projektów – artykuł

Dbamy o promowanie dobrych praktyk i rozwój, dlatego regularnie publikujemy artykuły, które pojawiają się w naszych mediach społecznościowych oraz w prasie branżowej, a także prowadzimy prelekcje i warsztaty.

Czy wiosenne porządki w szafie można porównać do codziennej pracy nad projektami? Po przeczytaniu artykułu naszej Senior Account Managerki – Pauliny Śron, na pewno znajdziesz punkty wspólne. Artykuł pojawił się na stronie Marketingu przy Kawie.

„Nieważne, w której roli obecnie jesteś. Poznaj lub przypomnij sobie kilka dobrych praktyk, by projekt, który prowadzisz, przebiegał zgodnie z planem lub nie, jeśli sytuacja tego wymaga.”

Cały artykuł można przeczytać tutaj.

Arcydzieło Mixologii – seria spotów

Razem z marką Żubrówką reaktywujemy w świadomości konsumentów legendarnego drinka – Apple Żu. Drink stworzony na bazie Żubrówki Bison Grass i soku jabłkowego to prawdziwe arcydzieło miksologii, które zasługuje na miejsce wśród dzieł sztuki. 

W ramach współpracy opracowaliśmy koncept kreatywny, hasło, key visual, a następnie zorganizowaliśmy plan zdjęciowy razem z całą produkcją i postprodukcją. Owocem prac jest seria spotów, które pojawiają się w mediach społecznościowych Klienta, a także szereg materiałów drukowanych bazujących na KV.

Każdy spot powstał w 100% siłami Chromatique dzięki produkcji in-house.

Hype na AI mija – artykuł

Dbamy o promowanie dobrych praktyk i rozwój, dlatego regularnie publikujemy artykuły, które pojawiają się w naszych mediach społecznościowych oraz w prasie branżowej, a także prowadzimy prelekcje i warsztaty.

Przemyślenia o tym, czy AI zmieni wszystko – od sposobu robienia zakupów, przemieszczania się oraz metod leczenia raka, są tematem felietonu, który napisał Associate Creative Director – Ievgen Vector na łamach Nowego Marketingu.

„Każda nowa technologia przechodzi przez cykl zainteresowania, który jest dobrze znany w branży technologicznej jako „hype cycle”, opracowany przez firmę Gartner. Na początku, gdy pojawia się nowinka, mamy do czynienia z „szałem innowacji”, której towarzyszy często przesadny entuzjazm.”

Cały artykuł można przeczytać tutaj.

Melisana – kampania z siostrami

Charakterystyczne siostry zakonne, które z dowcipem opowiadają o dobrym wpływie na… to już piąta odsłona kampanii, którą realizujemy dla marki Melisana. 

Nasze kreacje można zobaczyć online oraz offline, ponieważ przygotowujemy posty, mailingi, animacje i spoty wideo, a także materiały do prasy drukowanej.

Marka E – kampania

Współpraca z marką E wciąż się rozwija. W ramach prac dla marki przygotowaliśmy szereg elementów, które zakończyły się udaną loterią oraz kampanią edukacyjną.

Nasze prace polegały na opracowaniu insightu, idei, key visualu, materiałów digital, gry multimedialnej, a także ebooka stworzonego we współpracy z psycholożką.

Marka E to jedna z czterech marek spółki Henkel z którymi współpracujemy.

Partnerska praca – artykuł

Dbamy o promowanie dobrych praktyk i rozwój, dlatego regularnie publikujemy artykuły, które pojawiają się w naszych mediach społecznościowych oraz w prasie branżowej, a także prowadzimy prelekcje i warsztaty.

Praca accounta nie należy do najspokojniejszych, ale może przynosić dużo satysfakcji, jeśli przestrzega się pewnych zasad. Artykuł o partnerstwie w pracy z klientem napisała dla Marketingu przy Kawie nasza Senior Account Manager – Paulina Śron.

„Temat może wydawać się błahy i tendencyjny, ale koniec końców dobre relacje przekładają się na to, że klient chce z nami współpracować. Przynosi to nowe, tak cenne zlecenia – każdy account to wie.”

Cały artykuł można przeczytać tutaj.

#FASOFF – oby było chore

Kolejny raz dołączyliśmy do akcji #FASOFF i wspólnie z Fundacją „Dom w Łodzi” oraz Kompanią Piwowarską przygotowaliśmy drugą odsłonę akcji, która wystartowała w Światowy Dzień FAS.

Kampania „Oby było chore!” ma na celu edukację i przeciwdziałanie Płodowemu Zespołowi Alkoholowemu u noworodków, właśnie poprzez uświadamianie, że picie w trakcie ciąży może powodować trwałe, poważne problemy zdrowotne u dzieci

O kampanii możecie przeczytać na www.fasoff.pl a spot można obejrzeć tutaj.

Akademia Chromatique

Dbamy o promowanie dobrych praktyk i rozwój, dlatego regularnie publikujemy artykuły, które pojawiają się w naszych mediach społecznościowych oraz w prasie branżowej, a także prowadzimy prelekcje i warsztaty.

Czym jest sztuczna inteligencja, jak działa i czy można ją skutecznie wykorzystać w działaniach marketingowych, to temat warsztatów, które zorganizowaliśmy dla brand managerów jednego z naszych klientów – firmy Henkel.

Stawiając na praktykę i użyteczność materiałów, przedstawiliśmy możliwości AI na przykładach i case studies różnych marek, a także zaprezentowaliśmy obowiązujące regulacje prawne, co do możliwości wykorzystania sztucznej inteligencji w codziennej działalności.

W Chromatique wykorzystujemy sztuczną inteligencję, pamiętając jednak, że wszystkie kreacje tworzymy dla ludzi, bo to do nich efektywnie docieramy.

Pur – czwarta marka Henkel

Do naszego portfolio dołączyła czwarta marka firmy Henkel – Pur.

Marka zdecydowała się na wybór naszego konceptu kreatywnego aktywacji konsumenckiej – loterii.

W ramach współpracy przygotujemy KV oraz materiały POSM.

Żubrówka – Stawiaj na nowo

Z marką Żubrówka współpracujemy regularnie i zawsze wychodzi z tego coś oryginalnego oraz niepowtarzalnego. Kampania Stawiaj na nowo to szereg działań, których celem było zapoznanie konsumentów z nową etykietą oraz wzrost świadomości marki.

Aby to uzyskać, sięgnęliśmy po cały wachlarz działań – opracowanie strategii kampanii oraz SOME, sesję, produkcję kreacje na export, materiały POSM, OOH oraz landing page.

Działanie kampanii wzmocniliśmy szeregiem aktywacji konsumenckich m.in. w Żappce.

Z całym case study można zapoznać się tutaj.

Współpraca z Henkel

Wciąż się rozwijamy i poszerzamy portfolio klientów. W maju 2024 r. wygraliśmy przetargi na współpracę projektową dla marek środków do prania Somat i Perwoll oraz realizację projektu proszku do prania E.

Współpraca z markami Somat i Perwoll obejmie szeroką obsługę reklamową z zakresu komunikacji produktowej, aktywacji konsumenckiej, działań eventowych, CSR-owych, a także prowadzenie social mediów.

Dla marki E zostanie zorganizowana aktywacja konsumencka dla której opracujemy koncept, insight, hasło, key visual, materiały digital i POSM, a także zaprojektujemy i zaprogramujemy grę.

Obrzydliwe reklamy – artykuł

Dbamy o promowanie dobrych praktyk i rozwój, dlatego regularnie publikujemy artykuły, które pojawiają się w naszych mediach społecznościowych oraz w prasie branżowej, a także prowadzimy prelekcje i warsztaty.

Reklama powinna być grzeczna i ułożona czy raczej powinna uderzać i wzbudzać emocje, niekoniecznie pozytywne? Nad obrzydliwością reklamy pochyliła się Aleksandra Łomsza (Senior Copywriterka) w artykule dla Marketingu przy Kawie

„Wstręt towarzyszy nam, jako ludziom, od zawsze. Zadajmy sobie pytanie: dlaczego powinniśmy stosować go jako użyteczną kategorię w przekazach reklamowych? Odpowiedź podpowiada zarówno psychologia, jak i… praktyka oparta na obserwacjach mediów społecznościowych.”

Cały artykuł można przeczytać tutaj.

Piotr Gorzkowski Client Service Directorem

Nowym Client Service Directorem w Dziale Obsługi Klienta został u nas Piotr Gorzkowski. Witamy na pokładzie!

Od kwietnia Gorzki dołączył do naszego zespołu. Jego najważniejszym zadaniem będzie budowanie i utrzymywanie relacji z klientami agencji. 

Od 18 lat jest związany z branżą marketingową. Wcześniej, przez ponad 16 lat, współpracował z agencją GoldenSubmarine, od początku jej istnienia. Odpowiadał za obsługę takich marek, jak Skoda, Volkswagen, Grycan, NIVEA, CEDC, Hortex, CIECH, Solaris. Na swoim koncie posiada certyfikat DIMAQ Professional, a także podwójny udział jako juror w konkursie DIMAQ UNI.

Więcej pochlebnych słów tutaj

Będę TATĄ! – nie piję razem z nią | nagroda

Kampania społeczna FASOFF pod hasłem „Będę TATĄ! – nie piję razem z nią”, przy której współpracowaliśmy z Fundacją Dom w Łodzi oraz Kompanią Piwowarską, otrzymała nagrodę ECU Sustainability Award podczas gali Poland & CEE Retail Summit 2024.

Nagroda wręczana jest za docenienie działań na rzecz zrównoważonego rozwoju w sektorze handlu detalicznego. 

O kampanii możecie przeczytać na naszej stronie internetowej oraz na www.fasoff.pl

Świadomość vs. Realność – artykuł własny

Dbamy o promowanie dobrych praktyk i rozwój, dlatego regularnie publikujemy artykuły, które pojawiają się w naszych mediach społecznościowych oraz w prasie branżowej, a także prowadzimy prelekcje i warsztaty.

Przetarg to nieodłączna część pracy w agencji, dlatego nasz Business Development Director napisał artykuł o ich prowadzeniu.

„Agencje zaczęły mówić głośno. Ale czy nie zaczęły mówić o swoich problemach tylko między sobą? Zdecydowanie brakuje mi w tej dyskusji klientów i ich perspektywy. Jako osoba mająca doświadczenie w zdobywaniu klientów dla agencji oraz uczestnicząca w przetargach, obserwuję ewolucję w podejściu do tych procesów, ale również wyraźne ograniczenia w ich realizacji. Warto przyjrzeć się z bliska temu, jakie zmiany zachodzą w świecie przetargów i jak wpływają one na relacje biznesowe, a jakie nie.”

Cały artykuł można przeczytać tutaj

Dołączyliśmy do SAR

Z początkiem 2024 r. dołączyliśmy do Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR. 

Doświadczenie, które zdobyliśmy przez 14 lat w działaniach reklamowych i kreatywnych, umożliwiają nam dołożenie w tej branży swojej małej cegiełki. Mamy nadzieję, że pomoże ona budować dobre praktyki i propagować właściwe postawy na rynku reklamowo-marketingowym. Chętnie będziemy dzielić się wiedzą i doświadczeniem, ale również jesteśmy otwarci na nowe perspektywy, innowacyjne podejścia oraz wyzwania branżowe.

SAR, dzięki za nowy początek wspólnej przygody!

Czy AI zmieni rynek reklamy?

Przez media przeszedł pierwszy spot, który został wygenerowany przy użyciu AI. Spot został wyprodukowany dla Maxon Forte i wywołał gorącą dyskusję o wykorzystaniu sztucznej inteligencji do celów kampanijnych. Do dyskusji włączył się również nasz Associate Creative Director – Ievgen Vector. 

„Rynek reklamy opiera się głównie o człowieka a nie technologię. Człowiek się nie zmienił. 

Wygenerowane postacie wyglądają podobnie do ludzi a emocje są prawie jak ludzkie. Ale to prawie zmienia wszystko! Psychologia nazywa to doliną niesamowitości – lubimy coś, co jest podobne do człowieka, ale tylko wtedy, gdy to podobieństwo nie jest zbyt doskonałe (robot-zabawka, który ma ręce i nogi). Po przekroczeniu tej bariery emocje względem postaci maleją – nie lubimy jej, czujemy odrazę.

Marketingowiec nie może liczyć na pozytywny odbiór spotu wśród konsumentów, gdy na ekranie pojawia się imitacja człowieka. Agencja może wykorzystać AI do zaprezentowania klientowi pomysłu na spot, ale materiał, który trafia do konsumentów powinien bazować na prawdziwych osobach.”

Dekada z Kenvue (Johnson & Johnson)

W 2024 roku mija 10 lat od pierwszej akcji, którą zorganizowaliśmy dla Kenvue (wcześniej spółka Johnson & Johnson). W tym czasie współpracowaliśmy m.in. z markami Le Petit Marseillais, OB, Neutrogena, Listerine, Sudafed, Compeed wspomagając Klienta w setkach działań, które miały na celu zwiększenie udziału w rynku, trafienie do nowych konsumentów i wzmocnienie przywiązania do marki dotychczasowych klientów.

Materiały wewnętrzne, trade marketing, działania strategiczno-kreatywne, akcje kickoffowe, launching, materiały POS, social media, e-commerce kampanie ambasadorskie, sesje i realizacje wideo – to wszystko udało nam się wspólnie wykonać przez tę dekadę. Nie bez powodu określamy się jako agencja 362 stopnie.

Alcalia x Chromatique

Prowadzenie projektów – artykuł

Arcydzieło Mixologii – seria spotów

Hype na AI mija – artykuł

Melisana – kampania z siostrami

Marka E – kampania

Partnerska praca – artykuł

#FASOFF – oby było chore

Akademia Chromatique

Pur – czwarta marka Henkel

Żubrówka – Stawiaj na nowo

Współpraca z Henkel

Obrzydliwe reklamy – artykuł

Piotr Gorzkowski Client Service Directorem

Będę TATĄ! – nie piję razem z nią | nagroda

Świadomość vs. Realność – artykuł własny

Dołączyliśmy do SAR

Czy AI zmieni rynek reklamy?

Dekada z Kenvue (Johnson & Johnson)

Alcalia x Chromatique

Prowadzenie projektów – artykuł

Arcydzieło Mixologii – seria spotów

Hype na AI mija – artykuł

Melisana – kampania z siostrami

Marka E – kampania

Partnerska praca – artykuł

#FASOFF – oby było chore

Akademia Chromatique

Pur – czwarta marka Henkel

Żubrówka – Stawiaj na nowo

Współpraca z Henkel

Obrzydliwe reklamy – artykuł

Piotr Gorzkowski Client Service Directorem

Będę TATĄ! – nie piję razem z nią | nagroda

Świadomość vs. Realność – artykuł własny

Dołączyliśmy do SAR

Czy AI zmieni rynek reklamy?

Dekada z Kenvue (Johnson & Johnson)

CHCESZ WIEDZIEĆ JAK SIĘ BAWIMY?

ZNAJDŹ NAS NA INSTA

co u nas
nowego