BĘDĘ TATĄ

2023

  • strategia
  • kreacja
  • design
  • produkcja
  • PROBLEM

    Mimo, że 95% Polaków jest świadomych, że nie należy pić alkoholu w ciąży, nadal 9000 dzieci rocznie rodzi się z FAS. To nieuleczalne zburzenia rozwojowe, które piętnują życie dziecka od pierwszych jego dni. Międzynarodowy Dzień FAS jest co roku dobrym pretekstem do poruszania tego tematu.

  • ROZWIĄZANIE

    Skoro to nie kwestia świadomości problemu, poszukaliśmy innej drogi dotarcia do kobiet. Do symbolu kampanii – odwróconego kieliszka – dostawiliśmy drugi, tworząc w ten sposób słowo TATA. Tak powstała drużyna #FASOFF symbolizująca ważne zaangażowanie ojców w czasie ciąży.

  • strategia
  • kreacja
  • design
  • produkcja

IDEA

Samo się nie zrobiło! Odpowiedzialność za ciążę jest po stronie obojga przyszłych rodziców. Jednak ograniczenia z nią związane dotyczą tylko kobiet. Czy tak powinno być? Ciąża to coś, co od początku dotyczy dwojga ludzi. Wsparcie ojca dziecka jest niezastąpione! Czy to oznacza, że powinniśmy być w tej ciąży razem? Niekoniecznie, bo jest różnica między wsparciem a współodczuwaniem. Taka, jak między grą zespołową a kibicowaniem.

By wspierać partnerkę wystarczą małe gesty.
Takie, jak WSPÓLNA ABSTYNENCJA.

Ewa Lach-Moore
STRATEGIC DIRECTOR

STRATEGIA

Czy udało się nam wyeliminować FAS? Na to szybko nie będziemy mieli dowodów. Udało się nam jednak zmienić charakter dyskusji wokół ciążowej abstynencji i zaangażować przyszłych ojców w myślenie o swojej nowej roli, zanim dziecko pojawi się na świecie.

Ewa Lach-Moore
STRATEGIC DIRECTOR

PODSUMOWANIE W LICZBACH

  • 1,5 mln

    AVE
  • 7,5 mln

    osób - zasięg kampanii
  • 216

    publikacji mediowych