portfolio
URZĄD MIASTA POZNANIA
URZĄD MIASTA POZNANIA

ZmieniajMY miasto

Jak zachęcić Polaków do głosowania? To proste: pokazać im efekty ich głosowania i powiedzieć wprost, że mieli na to realny wpływ.
Klient
URZĄD MIASTA POZNANIA
Zakres
strategia | kreacja | produkcja video | obsługa PR | social media content | zakup mediów | outdoor
Kiedy
2019

BRIEF/WYZWANIE

Polacy niechętnie głosują, ale chętnie krytykują. Wątpią w sprawczość głosowań, podważają zasadność projektów, nie wierzą w efekty i dyskutują na temat budżetów. Jak pokazać im, że pomimo wszystkich wątpliwości warto głosować, bo PBO wyróżnia się właśnie efektami, które głosujący widzą już od lat?

IDEA/POMYSŁ

Kiedy problem jest sformułowany w klarowny i prosty sposób, to dobra odpowiedź nasuwa się sama. Ludzie nie chcą głosować, bo twierdzą, że i tak nic się nie zmieni — dlatego pokażemy im, co już się zmieniło dzięki tym, którzy głosowali. W ten sposób zwróciliśmy uwagę na sam program, a nie tylko projekty, o których jest głośno tylko przy składaniu ich i głosowaniu.

Realizacja

Kampanię podzieliliśmy na dwa etapy

W pierwszym wnioskodawcy uzyskali nasze pełne wsparcie i wszystkie potrzebne informacje do zgłaszania projektów. W drugim promowaliśmy etap głosowania w PBO i uświadamialiśmy Poznaniaków, jak wiele już zrobiono dla miasta. Pokazywaliśmy im, że ich głos ma znaczenie i widoczne efekty.

68.000 głosów oddano w PBO20. Najwięcej w historii.

MEDIA

Informacja o etapach poprzez facebooka.

Poprzez Facebooka informowaliśmy o rozpoczęciu, trwaniu lub zakończeniu etapów kampanii. Uczyliśmy, jak poprawnie głosować lub składać wnioski, a także zdawaliśmy Poznaniakom raporty z realizacji projektów i efektów ich głosowań. Oprócz tego nasze komunikaty pojawiły się na ekranach i plakatach w komunikacji miejskiej, artykuły na lokalnych stronach internetowych, plakaty, broszury, występy i spoty w WTK.

AMBIENT

W ramach ambientu przygotowaliśmy serię cyklicznych eventów w często odwiedzanych przez Poznaniaków miejscach.

W trakcie wydarzenia odwiedzający mogli zapoznać się z ideą PBO, a także zagrać w grę pamięciową z wykorzystaniem dotychczasowo zrealizowanych projektów. Pokazaliśmy im, że wcale nie jest ich tak mało, a do nich mogą dołączyć kolejne. Wystarczy zagłosować!

PODSUMOWANIE

W edycji PBO 2020 oddano najwięcej głosów w historii.
Poznaniacy zgłosili aż 239 projektów, a w głosowaniu wzięło udział 68 000 mieszkańców stolicy Wielkopolski.

68 000
ELEKTRONICZNYCH KART DO GŁOSOWANIA
239
ZGŁOSZONYCH PROJEKTÓW


Top