portfolio
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA WIELKOPOLSKIEGO
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA WIELKOPOLSKIEGO

Seksistowska świnia

Głośna kampania społeczna, dzięki której wreszcie zaczęto rozmawiać o alkoholizmie kobiet.
Klient
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA WIELKOPOLSKIEGO
Zakres
strategia | kreacja | produkcja video | obsługa PR | social media content | zakup mediów | web design |
Kiedy
2018

BRIEF/WYZWANIE

O alkoholizmie mężczyzn powiedziano wiele, także w kampaniach społecznych. Kobiety, choć alkohol ma gorszy wpływ na ich organizm, pozostawiono same sobie. Jak dotknąć wrażliwego tematu, jednocześnie prowokując do dyskusji?

IDEA/POMYSŁ

Seksistowska świnia. Intrygujące określenie alkoholu, prawda? Nazwaliśmy go tak ze względu na sposób, w jaki obchodzi się z kobietami i ich zdrowiem. Co ważne, mamy na to dowody. Znaleźliśmy aż 10 dowodów na to, że alkohol traktuje gorzej kobiety, niż mężczyzn. Dlatego w tej kampanii społecznej nadaliśmy mu ludzką twarz – twarz mężczyzny.

Edukacja

Nie chcieliśmy tworzyć kampanii powielającej te same schematy czy powierzchownie traktującej poważny temat.

Dlatego szokującą komunikację połączyliśmy z dużą dawką merytorycznej wiedzy. W akcję zaangażowane zostały influencerki. Sylwia Gruchała, Anna Dereszowska i Olga Kalicka przedstawiły tytułowe „10 dowodów” na to, że alkohol kobiety traktuje gorzej. W ramach kampanii społecznej powstała dedykowana strona 10dowodów.pl, na której oprócz kompleksowej wiedzy znaleźć można również test sprawdzający zaburzenia spożywania alkoholu. Przygotowaliśmy także edukacyjne ulotki, wyjaśniające m.ni. czym są standardowe porcje alkoholu.

APLIKACJA

Dodatkowo stworzyliśmy intuicyjną aplikację Alkulator, pozwalającą na co dzień kontrolować ilość spożywanego alkoholu, a także edukującą w kwestii skutków jego picia.

Konferencja

Ważnym elementem kampanii była konferencja prasowa inaugurująca jej drugi etap.

Stworzyliśmy na jej potrzeby dedykowane zaproszenia dla dziennikarzy, w których posłużyliśmy się językiem „seksistowskiej świni”. W konferencji udział wzięli przedstawiciele Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego, a także eksperci, którzy współtworzyli merytoryczną warstwę kampanii.

Podsumowanie

Przeprowadzona przez nas kampania społeczna osiągnęła założony cel – sprowokowała szeroką dyskusję, w którą zaangażowały się również ogólnopolskie media.

 

 

666
PUBLIKACJI
1 281 548
ZŁ AVE - WARTOŚĆ REKLAMOWA PUBLIKACJI


Top