portfolio
STOWARZYSZENIE PEDAGOGÓW SPOŁECZNYCH RIPOSTA
STOWARZYSZENIE PEDAGOGÓW SPOŁECZNYCH RIPOSTA

Dopalacze to nie bajka

Wraz z SPS Riposta poruszyliśmy problem dopalaczy w sposób, w jaki nikt wcześniej jeszcze tego nie zrobił. Pokazaliśmy, że naiwna wizja nieśmiertelności, frywolne podejście do tematu narkotyków i brak odpowiedzialności bardziej pasuje do bajek niż do rzeczywistości.
Klient
STOWARZYSZENIE PEDAGOGÓW SPOŁECZNYCH RIPOSTA
Zakres
strategia | kreacja | social media content | media
Kiedy
2018 - 2020
Nagroda
Główna nagroda Golden Arrow 2020

BRIEF/WYZWANIE

Kampanie antynarkotykowe to coś, co młodzi ludzie dobrze znają — i z marszu ignorują. Jak więc dotrzeć do buntowników, którzy już mają się za dorosłych, ale wciąż wierzą w bajki? Jak sprawić, by skorzy do eksperymentowania nastolatkowie usłyszeli głos rozsądku?

IDEA/POMYSŁ

Wykpić nieodpowiedzialność – językiem buntownika. Młodzi gniewni zastraszające kampanie społeczne wyśmiewają. Dlatego, my posłużyliśmy się ich ulubionym językiem – humorem. Realia przyrównaliśmy do bajki, wskazując, że w prawdziwym życiu pocałunek księcia nie uchroni przed działaniem zatrutego jabłka. Ten przekaz zawarliśmy w haśle: Dopalacze to nie bajka. To krótka historia bez happy endu.

NARZĘDZIA

W kampanii skorzystaliśmy z wielu kreatywnych narzędzi offline i online, aby dotrzeć do naszych młodych odbiorców. Postawiliśmy na przyciągające uwagę materiały w przestrzeni miejskiej, modne badge i wlepki, billboardy oraz ulotki i plakaty. W Internecie zaistnieliśmy dzięki stronie internetowej oraz Social Mediom.

SOCIAL MEDIA

STRONA WWW

SPOTKANIA EDUKACYJNE

Najpierw świadomość, później edukacja

Ubrane w kreatywność i trafiające do grupy docelowej komunikaty to tylko część sukcesu. Aby kampania zakończyła się powodzeniem, potrzebna była ciężka praca u podstaw – tutaj działało SPS Riposta. W czasie kampanii, członkowie Stowarzyszenia organizowali spotkania edukacyjne dla młodzieży i nauczycieli.

EFEKTY

Razem udało nam się zbudować solidną, charakterystyczną komunikację. Spójrzmy na efekty:

75 000
INTERAKCJI W GRUPIE 15-25 LAT
100 000
POZNANIAKÓW - ZASIĘG KAMPANII
6500
OSÓB ODWIEDZIŁO PUNKT KONSULTACYJNY
6000
MŁODYCH OSÓB, Z KTÓRYMI STREETWORKERZY NAWIĄZALI KONTAKT


Top