portfolio
CILLIT BANG
CILLIT BANG

Kiedy znika brud, pojawiają się pomysły

Razem z Cillit Bang inspirowaliśmy konsumentów do tego, by małymi krokami zmieniali swoje przyzwyczajenia i zrobili coś dobrego - dla siebie oraz środowiska.
Klient
CILLIT BANG
Zakres
strategia | kreacja | produkcja video | social media content | CSR
Kiedy
2019
Nagroda
Wyróżnienie Golden Arrow

BRIEF/WYZWANIE

Jak zasugerować ludziom, że dla dobra środowiska mogą wykorzystać stare przedmioty, zamiast kupować coś nowego, jednocześnie unikając wypominania konsumpcjonizmu? Wraz z Cillit Bang posłużyliśmy się trendem upcyclingu, wspierając jednocześnie działania sprzedażowe i CSR’owe marki.

IDEA/POMYSŁ

Systemowe metody przetwarzania śmieci i recyckling to za mało. Czas na level up — czyli upcycling – ideę, która promuje nadawanie starym przedmiotom nowych funkcji. Stary durszlak może stać się żyrandolem, a z rowera powstanie wieszak. Pierwszym krokiem jest jednak ich wyczyszczenie. A zgodnie z hasłem kampanii kiedy znika brud, pojawiają się pomysły!

INSPIRACYJNE DIY

Głównym źródłem inspiracji dla odbiorców uczyniliśmy wyprodukowane przez nas filmy, które zamieściliśmy w serwisie YouTube, a także na specjalnie stworzonym landing page. Instrukcje wykonania upcyclingowych przedmiotów krok po kroku przedstawił nasz ekspert — Dominik Strzelec.

Dominik, jako ambasador kampanii, inspirował do zmiany nawyków pokazując, jak w prosty sposób zmienić graty w coś użytecznego. Produkcje zachęcały odbiorców do rozpoczęcia swojej przygody z upcyclingiem i zrobienia małego kroku w dobrą stronę, w walce z narastającym problemem nadmiaru śmieci na naszej planecie.

WYSYŁKA DO INFLUENCERÓW

Aby rozpromować ideę upcyclingu, wysłaliśmy paczki do tych, którzy dają przykład i mogą wpłynąć na zmianę sposobu myślenia — influencerów. W przesyłce znaleźli usuwające brud produkty Cillit Bang oraz karty z inspiracjami do wykonania własnych upcyclingowych gadżetów. Do paczki dołączony był także list, który wyjaśniał narastający problem zanieczyszczenia planety i zachęcał influencerów do promowania zorganizowanych przez nas aukcji charytatywnych.

AUKCJE CHARYTATYWNE

Przedmioty, których etapy wykonania zostały przedstawione przez Dominika Strzelca w naszych filmikach, wystawiliśmy na licytację na najpopularniejszym polskim portalu sprzedażowym — Allegro. Do aukcji kierowaliśmy przez YouTube, Social Media, a także poprzez influencerów.
Pieniądze zebrane dzięki sprzedaży upcyclowanych przedmiotów zostały przeznaczone na wsparcie organizacji SOS Wioski Dziecięce.

SOCIAL MEDIA

Wykorzystaliśmy kanały Social Media influencerów oraz ambasadora marki, aby promować Cillit Bang jako produkt pomocny w upcyclingu. Na swoim blogu, Facebooku i Instagramie Dominik Strzelec inspirował zdjęciami odnowionych przedmiotów.

WYNIKI KAMPANII

Kampania otrzymała wyróżnienie w konkursie Golden Arrow. Jej wyniki są imponujące:

+6,4%
WZROST PREFERENCJI WOBEC MARKI DLA CORE TARGET’U (BADANIE BRAND LIFT)
48%
WSKAŹNIK VTR SPOTU GŁÓWNEGO
159%
SFINANSOWANIE CELU CHARYTATYWNEGO


Top