portfolio
LE PETIT MARSEILLAIS
LE PETIT MARSEILLAIS

Miasto pachnące
werbeną

Zintegrowana kampania dla Le Petit Marseillais, dzięki której o marce zrobiło się głośno – nie tylko w sieci, ale i w ogólnopolskich mediach. Kampania, jako pierwsza w Europie, została nagrodzona w wewnętrznym, globalnym konkursie marki Johnson&Johnson.
Klient
LE PETIT MARSEILLAIS
Zakres
strategia | kreacja | digital marketing | influencer marketing | obsługa PR event | web design | social media content | point of sale marketing
Kiedy
2015

BRIEF/WYZWANIE

Na wysoce konkurencyjnym rynku kosmetyków do pielęgnacji ciała nie jest łatwo uzyskać silną pozycję. Tym bardziej, gdy marka jest obecna w Polsce dopiero od 2 lat. Co zrobić, by zbudować wyróżniający wizerunek Le Petit Marseillais?

IDEA/POMYSŁ

Obserwowane w kategorii kosmetyków trendy jasno wskazywały na nowe zjawisko – rosnącą rolę rekomendacji konsumentów i liderów opinii w podejmowaniu decyzji zakupowych. Dlatego zbudowaliśmy zintegrowaną kampanię marketingu szeptanego, w którą zaangażowaliśmy ambasadorki marki, blogerki, dziennikarki, a także konsumentów z dużych polskich miast.

REALIZACJA/DZIAŁANIE

Stworzyliśmy portal ambasadorski i wybraliśmy spośród 16 tysięcy zgłoszeń 2000 ambasadorek marki Le Petit Marseillais.

Każda z nich otrzymała paczkę z produktami i próbkami dla znajomych. Dzięki udostępnianym przez ambasadorki zdjęciom, a także testom i recenzjom na blogach, wieść o programie i marce dotarła do szerokiej grupy odbiorców.

REALIZACJA/DZIAŁANIE

Elementem działań były także celowane działania PR.

Zorganizowaliśmy konferencję prasową w formie sensualnych warsztatów dla dziennikarek i blogerek. Przybliżyliśmy im region pochodzenia marki, pozwalając poznać i poczuć słoneczną naturę Le Petit Marseillais. Kulminacyjnym punktem aktywacji był cykl bańkowych eventów, podczas którego wspólnie z mieszkańcami polskich miast puściliśmy w niebo miliony werbenowo-cytrynowych baniek.

STRONA WWW

REALIZACJA/DZIAŁANIE

Całość uzupełniły spójne działania shopperowe w punktach sprzedaży.

Stworzyliśmy założenia i komunikację do konkursu konsumenckiego, przygotowaliśmy również wyróżniające materiały POS: przyciągające uwagę wyspy i standy produktowe, a także rekomendacyjne nośniki z wizerunkami najlepszych ambasadorek.

REZULTATY/EFEKTY

Dzięki tym zintegrowanym działaniom udało nam się dotrzeć do 60% odbiorców z grupy docelowej. Wygenerowany zasięg kampanii przełożył się na ekwiwalent reklamowy w wysokości 2,6 miliona dolarów. Sprzedaż produktów marki wzrosła rok do roku o 38%.

2.6 mln
EKWIWALENTU
REKLAMOWEGO
38%
WZROST SPRZEDAŻY


Top