portfolio
URZĄD MIASTA POZNANIA
URZĄD MIASTA POZNANIA

To nie jest taka
mała sprawa

Czy spacerujący nocą po ulicach miasta słoń może zwracać uwagę na problem psich odchodów? Oczywiście! Wystarczy odrobina wyobraźni i otwartość na nieszablonowe rozwiązania.
Klient
URZĄD MIASTA POZNANIA
Zakres
strategia | kreacja | produkcja video | obsługa PR | zakup mediów | web design | social media content
Kiedy
2017
Nagroda
Srebrny miecz w konkursie KTR, w kategorii Communication Kampanie Społeczne

BRIEF/WYZWANIE

To tylko mała kupka, której nawet nie ma gdzie wyrzucić – tak wygląda problem psich odchodów w oczach właścicieli czworonogów. Co zrobić, by zdali sobie sprawę ze skali tego zjawiska?

IDEA/POMYSŁ

Jedna kupa może nie robi wrażenia, ale w Poznaniu pojawia się ich codziennie około 50 000. Tyle, ile psów w nim mieszka. Skoro ich właściciele nie potrafią wyobrazić sobie skali problemu, pomagamy im przy udziale słoni i prostej matematyki. Jeden słoń wydala około 100 kg kupy dziennie. To tyle, co 1000 psów. Czyli… Poznań zanieczyszcza dzień w dzień 50 słoni. To już nie jest taka mała sprawa, prawda?

REALIZACJA/DZIAŁANIE

Standardowe działania nie zdawały rezultatu, dlatego trzeba było sięgnąć po nieszablonowe środki.

Wirusowy filmik ze słoniem spacerującym po mieście, sterty odchodów zostawione w różnych miejscach Poznania – w ten sposób zbudowaliśmy zasięg kampanii, której edukacyjna kontynuacja odbywała się w social mediach i na dedykowanej stronie www.czystypoznan.pl

STRONA WWW

REZULTATY/EFEKTY

Viralowe video dotarło do 3,5 miliona odbiorców, co przełożyło się na estymowany ekwiwalent reklamowy (AVE) w wysokości 650 tysięcy złotych.

3,5 mln
ODBIORCÓW
650 tys.
ZŁOTYCH


Top